måndag 2 mars 2009

Dotterns stol klar!


Nu sitter hon som en prinsessa, dotterns stol är klar! Rättare sagt är alla stolar klara men jag vill hellre fota dem tillsammans med bordet. Men här är i allafall lillskruttans stol. Lite jobb och mycket snyggare! Helst hade jag velat ha även det bruna skinnbandet i svart skinn men men... det blir hur som helst en oändlig skillnad!
Stolen är målad med Beckers lackfärg, högblank och dynan är sydd i svart galon/vaxduks-tyg. Enkelt att torka av efter små kletiga fingrar. Det verkar nämligen som lilla prinsessan börjar bli sugen på att äta själv... 

2 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Gud vilken skillnad! Blev ju jättesnygg!! Jag är nyfiken på de andra stolarna, så jag nästan spricker :) Skynda dig att lägga ut bilder!
Kram Anna

Jörgen sa...

Ja visst har jag slipat den fint...*ler*