måndag 9 mars 2009

Första dagen på jobbet!

Det känns onekligen konstigt att inte ligga hemma på golvet och läsa morgontidningen när dottern leker på en filt bredvid. Nej då, tidningen blev ordentligt läst och frukosten uppäten innan det var dags att snöra på sig stövlarna och bege sig till jobbet. Första arbetsdagen på 9 månader, det är länge... Visst har jag jobbat lite hemifrån under tiden men det blir ändå inte samma sak. Man kommer snabbt ifrån det. Jag kommer inte ens ihåg hur man använder telefonen...

Förra gången jag var mammaledig var jag mer taggad att börja jobba igen. Men denna gången känns det mycket mer kluvet. Jag gillar att gå hemma, sitta och virka, fika, åka till stan, leka med barnen ute etc etc. Hur ska jag hinna med allting jag vill göra nu? När ska jag hinna vara kreativ? Det blir tight att klämma in allt det på de tre dagarna jag inte ska jobba.
Resten av året ska jag jobba två dagar i veckan och min man tre. Perfekt egentligen, man får energi till båda delarna. Bortsett från att mannen får kvalitetstid med barnen så är det en ren investering i vår relation. Ger en större balans och förståelse.

På tal om kreativitet så vill jag tips om min arbetskompis. Hon målar helt fantastiska tavlor, kolla in hennes hemsida här


Inga kommentarer: