tisdag 17 mars 2009

Hyllning till min kropp

Denna texten är en önsketext från en toppenpingla... Den kom till genom en skrivövning på en skrivkurs jag gick för några år sedan. Jag vet, texten är lång, men läs den ändå och gör sedan övningen själva, härligt för självkänslan!  
Den enda regeln som finns är att man inte får säga något negativt om sin kropp överhuvudtaget, stickly positive thinking!


Hej fantastiska kropp

Det känns som en fröjd att skriva detta brevet till dig. Du är så härlig och jag är glad över att det är just du som bär fram mig. Ta din längd till att börja med. Vilken ståtlig längd, som den vackraste av giraffer! Du har ju en möjlighet att betrakta världen från en helt annan vinkel.
Dina långa armar och ben gör att du når alla möjliga saker på hög höjd och det ger dig en chans att hjälpa andra kort kroppkompisar i din omgivning. Dessutom är du smal och smäcker som en gasell och behöver nästan aldrig tänka på vad du stoppar i dig. Aldrig har du några problem med vidden på kläder, det finns alltid i din storlek. Ok, det kan vara trixigt att hitta byxor som passar dina långa vackra ben. Men vad gör det? Det finns mängder av snygga capribyxor. Plus att du kan ta långa kliv och långa ben är alltid en fördel om man vill hoppa långt.
Ja, vad har vi mer... ditt hår, helt fantastiskt! Tjockt och levande, med en enastående förmåga att växa... överallt... och det är ju perfekt på vintern så du slipper frysa. Din rumpa kunde inte vara bättre. Lagom formad åt alla håll för att du ska sitta mjukt och skönt.

Tack också för din sensualism och sexighet! Du tillför mig mycket i min sexualitet och jag finner stor njutning i dig. På tal om sexualitet har du också ett par underbara bröst. Vem skulle inte vilja klämma på de godingarna? Så njutningsfullt stora och mjuka. Dessutom är de ju så mycket mer än sexuella. De har förmågan att ge mat till de barn du fått och de du ska få. Och det bästa är att de bara kommer bli mjukare och härligare med åren!
Dina tänder är också helt fantastiska. Tänk att de fortfarande är hållösa. De bara tuggar och finfördelar all mat du stoppar i dig, utan att göra det minsta väsen av sig.
Tack för alla superba ägg du bär i dina äggstockar. Vilka fina barn du skapat... och tänk vad många bra ägg som ligger där inne och väntar.
Jag höll på att glömma dina otroligt vackra, långa och stora fötter! Lycklig är den kropp som har fötter som dina, då står man stadigt när det blåser.

Ja, det finns mycket att säga om dig och med tanke på ditt formidabla skal skulle det finnas ännu mer att säga om ditt spännande innehåll, men det är ett helt annat brev...

Underbara härliga kropp...
jag är stolt över dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådär jag, min önskan gick i uppfyllelse! Den är kanon, man blir så glad av att läsa den.