tisdag 24 mars 2009

Heliga tisdagar framför tv:n

Tisdagar kl 21 får inget störa mig. Måste något bokas in just den tiden kan jag börja dra öronen åt mig. För... kl 21 sänds Desperate Housewifes, och det finns nästan inget som kan få mig att missa det. Det är mitt absoluta favoritprogram! Precis som min kära vän Karin skrev en gång "det får mitt liv att framstå som fullkomligt normalt"...

Min man brukar ibland reta mig för att jag påminner om Bree med mitt kontrollbehov. Att jag dessutom igår färgade i kopparröda slingor i håret lär ju knappast få honom att sluta jämföra. Men när jag var inne på kanal 5 husmorsskola upptäckte jag till min stora lättnad att den enda likheten jag har med Bree är just hårfärgen. Eller vad tycker ni, läs hela artikeln här eller läs delen som berör mannen här nedan.

Så tar du hand om din man (husmorsskolan)
Förbered middagen i god tid så att din man inte behöver vänta på maten när han kommer hem efter en hård arbetsdag. Observera dock att middagen inte under några omständigheter får serveras kall.
Ta gärna en tupplur efter lunch så att du ser pigg och fräsch ut när din man kommer hem.
Tvätt, städ och trädgårdsarbete förlägger du naturligtvis under dagtid då din man inte är hemma. Dels vill din man ha uppmärksamhet och dels för utförandet av dessa sysslor ofta ett otrevligt väsen. Observera att det dock är tillåtet med en fördisk av middagens porslin direkt efter måltiden.

Dear husband, dream on...

3 kommentarer:

Karin Wahlin sa...

Visst är de underbara om du är Bree så tänker jag vara Susan, hon är ju så snygg ;-)
Puss snygga kontrollfreak

Jörgen sa...

Ja ja bara jag slipper liknas vid Bree´s man....

Lotta sa...

Hej! Förmodligen har man gått kursen i husmorsskolan...
Men jag missade det där med tuppluren...
Det får jag försöka att föra in på schemat.
Kram Lotta!