fredag 20 mars 2009

Ska vi gå runt och vara rädda?

Tidigare ikväll såg jag ett videoklipp en kompis skickade till mig. Det handlade om en tjej som fått hudcancer. Se det gärna, klicka här. Tack fina M, för att du gav mig länken. Den manar verkligen till eftertanke. Jag har suttit och tänkt under kvällen, tänkt på alla larmrapporter om vad som är farligt och allt som kan orsaka cancer (vilket är i stort sett allt...). Och kommit fram till följande... 

Jag orkar och vill inte gå runt och vara orolig/rädd för att bli sjuk! Jag vill inte leva mitt liv som orolig. Jag vill leva mitt liv i njutning, glädje, och ta till vara på alla de dagarna som jag får till mitt förfogande. För vem vet hur länge vi får vara här? Självklart betyder inte det att jag kastar mig ut i solen utan solskydd, knaprande på lite ohälsosamma chips och med en påse Azo-fyllt godis i den andra näven. Jag kommer inte börja röka eller hejdlöst klunka i mig rödvin. 
Jag tycker om att leva och äta hälsosamt, jag tycker om att röra på mig och ta hand om både kropp och hälsa i största allmänhet. Men... jag tycker också om att få vara ute i solen, få känna mig sommarbrun, få njuta av en påse chips eller godis, få ta några glas vin osv osv. För mig är just njutning också en viktig bit till hälsosamhet.

Så mina vänner, nu vet ni hur jag tänker... 
God natt och dröm sött!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker som du! Men som med allt annat är det väl balans som gäller. Måttlighet. Det är då det blir livskvalitet och finess!

Buss & kram Tina

Engelska Villan sa...

Det där är en bra filosofi, tror jag. Jag har en förmåga att bli hypokondrisk, men det tjänar inget till.
Ha en skön helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej!
Tanken var inte att du skulle bli rädd eller orolig. Man behöver inte gå runt och fundera på sån´t.

Carpe Diem - Fånga dagen

Jörgen sa...

Jag delar gärna en flaska vin med dig...