söndag 22 mars 2009

Ni na ni na ni na na na... Boktips!


Vill tipsa om en bok jag precis läst, Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk. Otroligt gripande skriven. Den handlar om en familj som åker på semester till Sicilien. Föräldrarnas äktenskap är på fallrepet och detta ses som sista lösningen. Men som ni säkert förstår blir det inte så. De hamnar i ett litet rum utan AC, långt från stranden och bara bråkar samtidigt som barnen far illa av all ilska.

Jag vet inte hur hon gör men hon lyckas skriva boken så att det nästan känns som att det är jag som bråkar med min man när jag läser. Som läsare sveps man verkligen med i all ångest, ilska, oro som huvudpersonen lider av. Kanske inte världens mest upplyftande bok men absolut värd att läsa! Köp den här.

3 kommentarer:

Jörgen sa...

Ahhha... nu förstår jag ....*ler*

Lotta sa...

Hej!
Vad bra att få lite lästips. Har just nu ingen bok på gång.
Tackar för tipset.
Önskar dig en bra vecka.
kram kram Lotta!

Anonym sa...

Tack för tipset!!! Den ska jag beställa!
Kramis