måndag 9 mars 2009

Använd det du har – andra projektet!

Ljuset på bilden är lite dåligt för det var inget vidare fotoljus här idag, 
och blixt blev alldeles för ljust

Här är mitt andra projekt i utmaningen "Använd det du har". Det fick bli lite enklare denna veckan, satsar mer krut på mitt tredje projekt. Denna veckan sydde jag ett tyghjärta av en gammal spetsduk jag fick när min gamlamormor dog. Som upphängning blev det ett spetsband jag hade liggande. Jag tänkte ge hjärtat till min mamma på hennes namnsdag om två veckor...

Vill du se mitt första projekt, klicka här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Tjusigt hjärta! Mamma kommer nog bli hur glad som helst!!!

Och din virkade bil. Såå söt! (kan en bil vara SÖT ?? ) Var väl just färgerna som gjorde den söt.
Är kul att använda sig av det man har, man får tänka ett steg till :)

Och tantvarning gällande virkningen - då har jag varit tant sen jag var 15, typ... ;)
Och när jag tänker efter så sa ju kunderna till sina barn "Ge pengarna till tanten i kassan" när jag jobbade i affär - så det hänger på virkningen...!! NU fattar JAG!

Ja, när jag virkar in tyg i nåt projekt (grytlapp eller korg, matta eller grytunderlägg...) så klipper jag långa remsor - lika som när man klipper mattrasor.
Kolla i tidigare inlägg hos mig så hittar du grytlappar där jag använt olika färger på tyg och garn, blir inte så tokigt.

Ha det gott och lycka till med tredje projektet, som jag är nyfiken på vad det blir!

Engelska Villan sa...

Hej!
Jättesött hjärta!
Kram A

Sara sa...

Va fiiiiint!!!
Va duktigt du är syster yster =)
Hon kommer garanterat bli glad, och tycker hon inte om det så kanske Love får det ;)

Får kolla in det mer sen när jag kommer hem till er!
Pusss

Millan sa...

Så härligt romantiskt hjärta du gjort! Gillar det massor...Jag är också med i utmaningen, och tycker det är så kul!!!

Lotta sa...

Godkväll! Verkligen i pysseltagen, ett sött hjärta. Tror inte min tid just nu räcker till för det där lilla extra pysslandet tyvärr. Men det är kul när man kommer igång med något och när inspirationen är på plats.
Kvällskram Lotta!