måndag 16 mars 2009

Fantastiska du...


... och jag... och alla andra där ute! Vad vi är bra och borde säga det till oss själva betydligt oftare. För det är vi faktiskt. Vi är fantastiska människor, mammor, pappor, barn, kvinnor, män, älskare, vänner och en hel radda saker i all oändlighet.

En arbetskompis till mig skulle skriva och skicka ut en pressrelease till olika tidningar angående sin utställning som äger rum till helgen. Hon satt med ångest över att behöva skicka en så skrytsam text om sig själv. Jag hade förmodligen känt likadant. Men varför egentligen? Hon är ju grymt duktig på att måla, den journalist som inte vill se hennes tavlor går verkligen miste om något! Hon har verkligen inget att hymla med, nej, snarare borde hon slå sig för bröstet för det hon åstadkommit.

Tänk vad många gånger som vi dämpar oss själva, intalar oss själva att det är för mycket eller att det inte kommer att gå istället för att uppmuntra och boosta vårt ego. Nej, alla ni, nu är det dags för en förändring – börja skryta om er själva!

Själv är jag fantastiskt bra på att se livet från den ljusa sidan, jag är stolt över min positiva inställning till livet. Visst kan jag dala ibland men kommer alltid upp till ytan igen och ser ljust på saken. Jag är stolt över mig själv och att jag oftast lyckas behålla det synsättet på livet, både för min egen och andras skull!

5 kommentarer:

Jörgen sa...

Tack! Du är ganska fantastisk själv om jag får säga det!

Karin Wahlin sa...

Underbart, kram fantastiska du

Lotta sa...

Hej Linda!
Härligt med positiva människor som vågar stå upp för sig själva. Det är sådana människor man vill omge sig med,som ger en energi.
tack för att du påminner mig om "att jag faktiskt" är bra.
Många kvällskramar Lotta!

Engelska Villan sa...

Ja, du är faktiskt en av de mest positiva människor jag känner! Heja dej!!
Kram Anna

Anonym sa...

Söta du! Blir überglad för dina ord. Och visst behöver vi klappa oss själva lite mer på axlarna, håller med. Fortsätt med din positiva inställning till livet, till det som är nytt och främmande, så kommer du sprida massor med glädje och få massor av glädje tillbaka.
Kram!!!