måndag 30 mars 2009

Skönt söndagsslappande

Jag vet inte hur det är med er men jag brukar inte drabbas av söndagsångest. Åtminstone inte i den bemärkelsen inför att jobba på måndagen. Däremot på brukar jag få fixa i ordning-ångest på söndagarna. Vill få ordning inför den kommande veckan. Vika in all tvätt, hänga upp kläder, rensa undan gamla papper och tusen andra små sysslor. Lite feng shui över det hela. Börja från rent bord, från skratch på måndagen.


Men igår kväll hade jag ingen ork och definitivt ingen lust. Funderade över det en stund och kom fram till att jag egentligen inte alls behöver fixa allt det där. Det ligger ju kvar även på måndagen och kan fixas då. Jag behöver ju inte fara omkring som fröken duktig och fixa allt. Så med gott samvete sjönk jag ner i soffan och fortsatte att virka på Karins bikini.

3 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Gud vad spännande det ska bli att få se den där bikinin. Gör du en till mig också? Mina tuttar har minskat från D till A kupa efter två amningar (inte så kul...). Så jag har ingen bikini som passar... ;)
Kram kram

Gilla Yoga sa...

Självklart kan jag virka en till dig också. Skicka över dina favoritfärger bara så ordnar jag det.
Kram!

Jörgen sa...

Ja det tog jag hand om på måndagen