torsdag 19 mars 2009

A big big girl...

... in a small small world...

Jag har virkat en klänning till min lilla prinsessa. Igår kväll gjorde jag den sista maskan och idag var det dags för att prova. Jag hörde mannen ropa från hennes rum... Älskling, är det meningen att den ska passa?... Förvånad går jag dit och vad ser jag?! Jo, att min dotter ser ut som en stoppad korv i sin nya klänning. Antingen är hon ovanligt stor eller så är mönstret galet. Jag virkade enligt 2 år i storlek (dottern är 9 månader) men ja... ibland blir det inte som man tänkt sig. Men nu har prinsessan en söt klänning till sina dockor...

6 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Åh, vilken fin klänning!! Vad du är duktig. Och snabbt verkar det gå också. Du får ge den till en bebis när Lilla H vuxit ur sitt "linne"... *blink*
Kram Anna

Sara sa...

Söt som socker :)
Även om den inte "passar" så tycker jag du är duktig iaf kära syster som pysslar och står i.
Allt kan ju inte alltid bli som man tänkt sig, fråga pappsen ang. min soffa jag byggde härom dan ;)

Kram Kram

Anonym sa...

H är jättefin! Du är fantastiskt duktig. Du får väl göra en kil i sidan.... *fniss*

Jörgen sa...

Den är jättefin men den var faktiskt lite svår att få på....

Anonym sa...

Herrgud vad du imponerar! Var inne en sväng på Kurragömma idag och det kan vara värt ett besök om du vill ha lite inpiration till nya virkade leksaker åt H. Ursöta! Ha det bäst! Kram Helena

Anonym sa...

Eller så har du virkat en slipover helt enkelt!

Kram Tina