fredag 6 mars 2009

Änglavakt...

Idag har jag mött en ängel, klädd som en parkeringsvakt. Jo, det är sant! Jag var inne i stan och skulle köpa garn till nästa virkning. Ute i god tid som jag alltid är hittade jag en parkering, parkerade likt de andra två bilarna på samma sida och ställde mig utanför affären och väntade på att de skulle öppna. En parkeringsvakt går förbi och rundar hörnet på huset bort mot min bil. 
Jag går in i affären och strax därefter kommer parkeringsvakten in i butiken och fram till mig och undrar om det är min svarta bil med barnstol i. 
Jag följer med ut och hon ber mig vända den för den står mot färdriktningen. Dumt av mig, jag vet, men jag tänkte bara på att parkera som de andra bilarna. Men hon tyckte det kändes trist att bötfälla mig, för nu skulle hon skriva lappar på de andra två bilarna. Hon tyckte att jag kunde använda de 700 kr till något roligare. Till råga på allt önskade hon mig en trevlig helg innan hon gick vidare mot de andra två bilarna som hade mindre tur än mig...

Tack gode gud för rätt människor på rätt plats!

1 kommentar:

Lotta sa...

Grattis!!! Ibland ska man ha tur. Nu har ju du tjänat 700 kr. (kom plötsligt att tänka på Anton i Lönneberga)
Änglar finns men de ser inte ut som man tror... jag vet har nämligen träffat några.
Kvällskram Lotta!