torsdag 12 mars 2009

Förändringarnas vindar blåser

Nu för tiden kan vi inte sätta på en nyhetsprogram eller öppna tidningen utan att mötas av varsel, uppsägningar, konkurser. Varje dag förlorar många människor sina arbeten, sitt levebröd. Även hos oss har det varit svajigt men än så länge står vi kvar. Alla dessa förändringar får mig att fundera på vad jag verkligen vill. Och jag blir mer och mer övertygad... när tiden är mogen kommer jag helt byta bana. Visst reklambranschen är spännande och lukrativ men inte fullt ut "jag".  Jag trivs med mitt jobb och det är roligt  men den dagen jag tycker att lilltjejen är tillräckligt stor kommer jag börja med annat, vilket förmodligen innebär att börja plugga.

Det finns så mycket roligt man kan utbilda sig till, kruxet är att också hitta en bransch där det kommer finnas jobb i framtiden. Jag har mina tankar på ett håll, men det känns skönt att ha lite tid på mig att verkligen komma på vad som passar mig. Nu kan jag känna hur otroligt svårt det måste vara när man tar studenten att direkt plugga vidare, att direkt veta vad man vill bli. Även om jag jobbat i många år nu efter studenten så vet jag fortfarande inte riktigt hundra. Undrar om man någonsin kommer komma på det.