tisdag 31 mars 2009

Sov så gott, Sabina!

Ett tag har jag följt en blogg som heter Sabinas kamp. Den handlar om en tjej, en mamma, som 06- fick beskedet om hudcancer. Hon har under åren behandlats men cancern spred sig till hjärnan. Idag på morgonen var kampen över och Sabina fick somna, slippa sina smärtor. Om du vill hittar du hennes blogg längre ner på sidan i min blogglista.


Jag får tårar i ögonen och en klump i magen när jag tänker på att hon inte längre får vara med sina små prinsessor, sina skatter, sina fina barn. Bara tanken på att dö ifrån mina egna barn får det nästan att svartna framför ögonen. Att aldrig mer få krama dem, aldrig mer på nosa dem i nacken, aldrig få höra deras bubblande skratt, aldrig mer få vara ömsom arg ömsom kärleksfull... En klen tröst i sammanhanget är tron på att vi finns kvar bland våra nära och kära även om vi inte fysiskt längre lever i den här världen. I filmen Lejonkungen säger apan vid ett tillfälle till Simba ... din far lever i dig nu... och jag hoppas innerligt att det är så. Att man alltid finns med sina barn.

Nej, nu får jag sluta innan jag börjar storgråta. Ska ge mina barn världens största kram när jag kommer hem och påminna dem igen om hur ofantligt mycket jag älskar dem – mer än livet självt!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!
I dag skriver du så att tårarna trillar när man läser.

Att dö i från sina barn det är skräcken.
När mina barn var mindre speciellt den äldsta var jag livrädd för att dö... Hur skulle hon klara sig utan mig...

När nr 2 föddes blev jag riktigt hypokondrisk av rädsla.
Sökte läkare för alla möjliga fel.
Så här i efterhand har jag förstått att jag led av dödsångest.
Nu är barnen äldre och min äldsta är 20 år bor själv och jag vet att hon klarar sig utan mamma.

Det känns skönt jag har inte min dödsångest kvar.

Stor kram Lotta!
Ps: du skriver bra och det är intressant att läsa.
Mycket tänkvärt kul.

Lite omväxlande till alla inredningsbloggar jag också läser.

Lotta sa...

Hej igen!
Vad roligt att du hade provat att baka muffinssen. Jag gjorde dem själv också i fredags vi åt dem till en kräftsoppa det var riktig gott.
Kram igen...

peter pc carlsson sa...

Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.

Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Peter PC Carlsson