torsdag 26 februari 2009

Tantvarning eller Trendig?

Sugen på fika? 
Välkommen hem till H på en liten prinsesstårta, en kanelbulle 
& en lussekatt...

Igår berättade jag för en kompis att jag har börjat virka. Hon stönade och sa; När barnen har lagt sig på kvällen vill jag bara sjunka ner framför tv:n, hur orkar du". Mitt svar var då, lite försiktigt, att det är då jag plockar fram mitt virke... Hennes slutsummering var att jag tillskanskade mig väldigt många vuxenpoäng.
Hörde från någon att det här med stickning och virkning är supertrendigt på nytt. Oavsett om jag är på gränsen till tant eller bara är trendig så är det faktiskt roligt, terapi på något vis. Eller vad säger du Karin, är jag på väg mot tantfällan?
Jag har virkat några bakverk till min dotter, som hon givetvis kommer tycka att det är jätteroligt att leka med sedan. Hon vill inte alls ha några billiga ljudleksaker i plast, eller hur... Jag har inte virkat sedan syslöjden i högstadiet så det var lite knepigt i början. Men nu när jag klarat av det ska jag nog ge mig på något lite svårare. Hittade ett mönster på en virkad bikini, så om någon vill ha en är det bara att lägga in en beställning till mig.

Puss å kram!

6 kommentarer:

Anonym sa...

De blev jättefina. Du virkar som ett proffs!

Jörgen sa...

Jag beställer en med grova masker till min underbara fru!

Engelska Villan sa...

Men vad fasen!! Jag håller ju på att lära mig, men jag får inte till det där! Jag fattar liksom inte principen. Hur det hela hänger ihop liksom. Kan inte du bo lite närmare och lära mig också?!! De där grejerna blev ju jättefina!! Det finns ju hur mycket som helst att göra när man har lärt sig virka.
Lycka till...
Kram Anna

Karin Wahlin sa...

Linda! var hämtar du all egergi, och hur kan du allt? de är superfina, men visst du är på väg rakt ner i tantträsket (välkommen)
Kram K

Karin Wahlin sa...

Härmed beställer jag en färgglad virkad bikini

Anonym sa...

Haha! Jag ar med i tanttraskklubben..! Amigurumi!