fredag 13 februari 2009

All inclusive – gärna för mig!

Igår gick luften ur mig. Efter att i flera dagar klätt på barn, klätt på bebis, svettats floder själv under tiden och packat otaliga fikaväskor så tog min ork slut. Igår eftermiddag orkade jag inte göra något mer i samma stil. En kompis ringde och frågade om vi skulle åka snowracer tillsammans, en annan frågade om vi skulle med och fiska på isen. Men jag orkade bara inte packa allting en gång till, koka kaffe och tina bullar ännu en gång.
Hur orkar folk som åker på skidsemester undrar jag. Om jag någon gång ska åka på den typen av semester måste det vara all inclusive. Då vill jag inte behöva göra ett handtag mer när det gäller mat och fika än att behöva tala om vad jag vill ha.
Nu är jag lite gnällig, hör det själv. Men jag behöver bara få gnälla en stund så kommer jag snart fixa en ny fikaväska, valla snowracerna och stå redo med ett leende på läpparna.

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Du är bara bäst av alla! Älskar dig över allt annat...

Karin Wahlin sa...

Älskade Linda! när ditt tålamod tryter så har mitt dött förlängesen.
Kram Karin
Ps Klar du ska på all inklusive