måndag 16 februari 2009

I love Tradera!

Finns det något härligare än att få en stunds egentid och surfa runt på Tradera? Jag älskar Tradera! Har köpt så mycket kul där sedan jag väl fick upp ögonen för auktionsshopping. Idag är det jeans och våroverall till dottern som gäller. Och ja, jag har hittat och lagt bud. Återstår att se om jag blir den lyckliga vinnaren. 

Jag har kommit till en insikt. Har alltid undrat hur Camilla Läckberg egentligen gjorde när hon skrev sin första bok samtidigt som hon var föräldraledig. Hur är det möjligt? Eller satt hennes andra barn tysta och viskade till varandra medan mamma skapade? Det funkar absolut inte här. Är vi inte ute och åker snowracer så målas det, klipps, byggs, ropas, leks, busas och fortsättningsvis i alla evighet. Jag har insett nu att min bok kommer bli ett långtidsprojekt. Eller så måste jag helt enkelt prioritera. Prioritera bort snowraceråkning, fika med vänner, att åka till stan, titta på Tradera, eller blogga... Nja, det verkar så trist! Och vad fasen, jag är ung (?). Jag läste i dagstidningen för några veckor sedan om en dam som hade författardebuterat nyss och hon var 83 år så jag har tid på mig. Om det är 50 år kvar tills jag debuterar innebär det 18250 dagar att skriva på. En bok brukar vara runt 300 sidor... Jag är ingen fena på matte men det känns inte som att det ska behöva bli så stressigt, att jag behöver känna pressen varje dag. 

Nej, nu ska jag kolla in på Tradera igen... Hasta la vista!

1 kommentar:

Karin Wahlin sa...

vi kan ju annars skriva en ihop då är det bara 150 sidor att skriva