onsdag 4 februari 2009

Känner mig poetisk idag

Känner mig poetisk nu så här en bit in på dagen. Tänkte använda den stunden av kreativt flow till mitt bokmanus. Men tills den blir aktuell för läsning bjuder jag på en dikt.


En ängels fotsteg

Hennes väsen 
skrider fram
och skänker ljus
åt nattens mörker

Majestätiskt klädd
i böljande vit skepnad
och med månskenets ljus
smekandes kring benen
vandrar hon

Skogen håller andan
och lyssnar, för
gudomligt är ljudet
 av en ängels fotsteg
i nattfuktig mossa

Hon går med en styrka
bland vassa taggar
och utstrålar lugn
när hon ger liv åt mörkret

Med min hand vill jag röra
gudomlighetens ljus,
hämta kraft i mörka ögons
oceanblå djup

Trygghetens lugna suck
fyller mitt bröst
i vetskapen
att hon alltid ska vandra
och sprida ljus
i mina skuggors nattsvarta dal

1 kommentar:

MrMagoo sa...

Aaahh, vad fint du skriver.