fredag 20 februari 2009

Guds straff för syndigt leverne?

Jag funderar på om jag gjort något dumt. Ni vet, något syndigt som inte Gud tycker om. Som har gjort honom lite "pissed off". Jag är inte så värst gudfruktig av mig, tror inte så mycket på honom. Fast det är onekligen bekvämt att kunna ha honom att skylla på när saker och ting inte går som jag vill.
Ikväll skulle jag varit hos en kompis och basta, badat badtunna, druckit bubbel och ätit skaldjur. Men nej då, något har jag förmodligen gjort eftersom jag har straffats med magsjuka på dottern och tidernas förkylning på mig själv. Så jag får vackert sitta hemma och begrunda mina synder. Samtidigt som mina vänner sitter där i badtunnan och skrattar med sina bubbelglas, snyft... Snälla Gud, ge mig en hint... så jag kan bättra mig. Jag lovar inga underverk, men jag kanske kan lära min dotter "Gud som haver barnen kär" om du ber riktigt snällt.

3 kommentarer:

Jörgen sa...

Ja vad har du gjort???? Ut med det nu! Berätta dina synder!

Gilla Yoga sa...

Det måste nog vara det där med det gudfruktiga... jag brister ju där. Annars är jag syndfri. Men inte snorfri... suck!

Engelska Villan sa...

Åh, stackars er! Hoppas resten av familjen klarar sig den här gången!
Kramar Anna