måndag 2 februari 2009

Klimakteriekossa?

Kan man komma i klimakteriet redan när man är i den spröda åldern av 30 år? I så fall har jag nog gjort det. Jag är så varm hela tiden. Var inte ens så här varm när jag var gravid. Tycker alltid att det är för varmt hemma och titt som tätt skruvar jag ner elementen. Mannen går och skruvar upp dem för att resten av familjen inte ska få köldskador av det kalla golvet.
När det dessutom är lite kallt ute (läs allt under 15°) så ska det eldas i kaminen. Missförstå mig inte nu, jag tycker också om det. Till en viss gräns, typ att det glöder lite lätt på botten. Nej då, jag är gift med kaminmannen. Han är nog varit pyroman i ett tidigare liv. Här eldas det likt en majbrasa tills det nästan är 30° i huset. Alla går runt och myser medan jag svettas. Kanske är det en strategi från mannens sida – att jag ska börja klä av mig mer och mer...

Tänkte bjuda på lite bilder av hur vårt bord och stolar ser ut idag, samt dotterns stol. En renoveringsprocess ska dra igång och snart kommer de se helt annorlunda ut. 

1 kommentar:

Jörgen sa...

Börja klä av dig direkt istället!!!