tisdag 3 februari 2009

Nu är det bekräftat!

Ja, nu är det officiellt. Jag är med största säkerhet en klimakteriekossa på gång. Inte bara för mina härliga värmevallningar... Idag var jag med barnen och deras klasskompis på något som heter Lekborgen. För er som inte är från Borås så är det ett ställe med stort bollhav, rutschkanor etc. Kort och gott ett paradis för barnen. Som förälder sitter man dock med hjärtat i halsgropen över alla baciller som ens barn kan komma att få i sig när de tumlar runt bland de färgglada bollarna. Samtidigt som vi var där var också tre andra mammor med sina små barn. Väldigt unga tjejer med en speciell stil. Lite hip-hop trashiga och glåmiga ansikten. 

Jag skäms nästan över mig själv men jag måste erkänna. Jag är inte fördomsfull, brukar inte tänka ont om människor men... Jag kunde inte låta bli att tänka tanken att de skulle stjäla min väska. Jag kunde inte stoppa mig själv när jag diskret flyttade min väska närmare mig för att de inte skulle snappa åt sig min plånbok. Herregud, jag är bara 30 år!!!! Hur ska det bli när jag är 70???? Då kommer jag väl sitta på en parkbänk med mina värmevallningar och ropa på hjälp så fort en tonåring kommer närmare än 250 meter. Dystra framtidsutsikter...

1 kommentar:

Jörgen sa...

Härligt att vara 30 och spekulera inför sin 70 års dag....