måndag 23 februari 2009

Mmm, det doftar sjukhussal...

Leksakssamling på altanen i kvällskylan...

Ja, nu doftar vårt hem friskt och krispigt som en sjukhussal. Nu har jag spritat varje plan yta, varje del av soffan (ja, jag vet att ytsprit inte är bra för en skinnsoffa...), hela toaletten, alla handtag, kontakter, telefoner, fjärrkontroller osv osv osv i all oändlighet. Så fort barnen har tagit i något har jag varit där med min ytsprit... sprita, sprita, sprita... De har fått sprita sina händer hela dagen. Om jag hade kunnat skulle jag hällt in sprit i deras munnar. 
Jag har burit ut alla grabbarnas leksaker på altanen, alla Humlas saker och hennes gåstol. Perfekt, eftersom det ska bli -7° i natt. I morgon ska alla textilier ut och samtliga fönster ska ställas på vädring när vi åker iväg. Dessutom ska jag och barnen tillbringa så gott som hela dagen utomhus. För att vara på den säkra sidan dricker jag och mannen varsin stor Jäger för att döda eventuella baciller, för whiskey kan jag bara inte med...

Nu jäklar ska varenda magsjukebakterie 
och bacill utrotas för gott!!!

1 kommentar:

Jörgen sa...

Måste nog ta några rediga whiskeys idag oxå...för säkerhets skull alltså!