onsdag 14 januari 2009

Ryyyyyyysssssssss!

Ha, jag sitter och planerar för fullt för helgens fest, en skräckens afton... he he he. Det är verkligen så att planering är halva nöjet. Häromkvällen satt jag som bäst och tillverkade saker, och när det sedan blev strömavbrott var jag nästan rädd för att gå ner i källaren själv... Hoppas att gästerna kommer känna detsamma.
Detta är nog min genre för när jag tidigare idag föreslog en sak för min man blev hans svar: "Du är sjuk". Ja visst, men det kan inte hjälpas. Min hjärna bara bubblar av galna idéer över vad som kan finnas på en skräckfest. Jag är sjukligt förtjust i skräck. Jag, precis som många andra, satt i tonåren och plöjde den ena mer eller mindre tvivelaktiga skräckfilmen efter den andra. Jag har läst alla Stephen King och dylika författare. Där är jag inte riktigt längre, men jag frossar likt förbaskat i det!


Frihetens kvinna

vild som en stormvind
rider hon över åtråns fält
och lusten ängar
starka muskler bär henne fram
denna underjordens drottning, 
månen och trollkonstens gudinna

hon härskar över natten
och ger liv åt dagen
vinden dansar i hennes hår
 då hon rider till gryningens rand
dold bland drömmar och skuggor
i månsken som belyser hennes väg

i ständig jakt
lockar hon med mjuka läppar 
och förföriska ögon
erotikens pärlglans på hennes hud
trollbinder begäret
när hon stjäl lust och fantasi

lycklig är den man
som fångar frihetens kvinna

Inga kommentarer: