onsdag 7 januari 2009

Holy Jesus...

...ja, idag har jag nog mött honom. 

Vissa väntar kanske på en man i vit särk, skridande längs gatorna. Andra menar att han är något, en ande, en livssyn. Jag tror att han i viss mån uppträder som naprapat i Borås. Helande händer verkar han ha i allafall. Visst, med hjälp av lite el och nålar åstadkom han mirakel men det var med sina händer som han knäckte min nacke och rygg till rätta.

Jag är en smärttålig tjej. Har fött barn utan smärtlindring, brukar inte oja mig över småsmärtor. Men nu har jag haft djävulskt ont i ena axeln och upp i nacken. Efter ett par dagars knaprande av värktabletter och flitigt micrande av den stackars vetekudden så gick det inte längre. Mina väninnor har redan pratat sig varma om honom, naprapaternas naprapat. Och jag måste nog säga – de hade rätt. Jag är helad!

Jag fick en bok av en fantastisk kvinna i julklapp, Orgasmboken av Katerina Janousch. Väldigt underhållande läsning. Flera spännande tips för att hotta upp sitt orgasmerande. 250 punkter som rör orgasm, både manlig och kvinnlig. Enligt henne så skulle det vara mycket mindre sjukskrivningar, utbrändhet och kroniska smärtor bland kvinnor om fler fick orgasm, ofta och många av dem. Kanske har hon rätt, om inte annat blir det betydligt roligare att ha ont... 

Inga kommentarer: