onsdag 14 januari 2009

Andas in, andas ut...

...glöm inte de djupa magmusklerna och bäckenbottenmusklerna. Tänk på skulderbladen och slappna aaaaaaaaaavvvvvvv. 

Vi har varit och provtränat pilates, jag, Katja och Mimmi. Jag som är ett stort yoga-fan tyckte att det var riktigt bra, andningen kändes inte så betungande. Påminner en hel del om yoga-andning. Men det andra... Djupa magmuskler... var sitter de? Finns de överhuvudtaget? Jag tror att det är en muskelgrupp som hon hittat på. Och så var det ju det här med bäckenbottenmusklerna och knipandet... Jag vet, vi alla vet ju att det är något vi måste göra, något vi borde vilja göra för det förbättrar både det ena och andra. Men jag får erkänna att jag inte är så flitig som förespråkas. Och nu skulle vi dessutom göra det samtidigt som magmusklerna skulle spännas och andningen skulle kontrolleras och... ja, ni hör ju själva.
Fast min förhoppning är att jag efter denna 16 veckors kursen kommer komma ut som en välandad kvinna med nya magmuskler och starka muff-muskler.

PS. Jag läste någonstans att en orgasm om dagen är bra även när det gäller knipandet. Låter mycket roligare än det vanliga knipandet. Får nog skriva till Katerina Janousch och tipsa henne inför Orgasmboken 2.

Puss å kram!

4 kommentarer:

Jörgen sa...

Jag kan hjälpa dig med det där varje dag, säg bara till.

Engelska Villan sa...

Skönt att vi är fler som inte kniper så ofta som vi kanske borde... Men den andra metoden kanske är lättare att komma ihåg ;-)
/Anna

Anonym sa...

tänke prova ditt andra tips, pilates verkar ju hur tråkigt som helst. Hoppas ni får en toppen fest ikväll, synd att jag inte kunde komma men du vet barn före allt
Kram

MrMagoo sa...

Du har ju alltid så bra tips. Keep up the good work