onsdag 7 januari 2009

Janne G, hur gör du egentligen?

Jag blir galen! I min skrivkurs så ingår det bland annat att varje dag skriva på sitt bokmanus/novellmanus eller vad man nu vill åstadkomma. Tio minuter om dagen första veckan, tjugo minuter andra veckan osv. Och jag fastnar direkt. Jag vet vilken story jag vill ha men hjärnan vill inte fortsätta längre än till titeln. Den måste väl ändå inte vara klar och klubbad när man börjar skriva?! Janne G, Lisa M och alla ni andra etablerade där ute – hur gör ni egentligen? Har ni redan bestämt titeln när ni skriver de första orden på boken med stort B eller är det något ni kommer på i all hast innan boken skickas till förlaget? Lite slentrianmässigt sådär... äsch, jag kallar den Sprängaren – ja, det blir bra...

Jag blir tokig på mig själv! 

Jag lovar er, jag kommer inte kunna sova i natt för tankarna på den där jäkla boktiteln kommer bara snurra runt utan att kunna fastna någonstans, suck...
Psst... I tidigare nämnda Orgasmbok stod det också att en orgasm är det bästa, billigaste och effektivaste sömnmedlet om man har svårt att somna. Vi får väl se, jag får prova om det kniper framåt småtimmarna... *ler*

1 kommentar:

Jörgen sa...

Låt mig vara med då!!!