söndag 25 januari 2009

Jag har ändrat mig...

... jag är en helt suverän mor åt mina barn, faktiskt den bästa de kan ha. Men eftersom perfekt lätt blir trist så behöver även jag en "fläck" och det får vara min pannkaksstekning. Jag är bra på så mycket annan mat, så jag kan nog leva utan att kunna steka plättar. Frågan är om barnen får psykiska men av alla brända små pannkaksklumpar jag serverar. Men å andra sidan så har jag vänner som har psykologisk kunskap så det borde reda sig i slutänden.

På tal om fläckar så har vår dotter haft sin första magsjuka. Antingen influensa eller en otäck bakterie från badhuset. Vi var nämligen där i fredags med kompisar. Dottern älskar ju att bada och svalde halva barnpoolen. Senare på kvällen spydde hon som en rejäl karl. Och flera gånger på natten. Som tur är lyckades vi klara oss från att få större ansamlingar på oss. 
Annat var det en gång för många år sedan när grabbarna var magsjuka. Den ene satt på soffarmstödet och hade precis fått en flaska välling. 1 minut senare spydde han upp allting över sig själv och mig som satt bredvid. Yummie med kräks i håret...
Jag berättade det för honom igår på tal om lillasysters kräkande varpå han svarade "Jag kommer ihåg det mamma, det var roligt...." Ja, verkligen...

Nu ska jag sluta innan alla ni andra mår illa av bara läsandet. Dottern mår ju bra nu så här är allt frid och fröjd.
Hej hopp kvinnokropp!

1 kommentar:

Karin Wahlin sa...

Om dina barn får men av brända pannkakor kommer mitt få men av för mycket pannkakor, det är nämligen det enda jag kan laga.... alla solar har fläckar
Kram