tisdag 27 januari 2009

Herregud vilken pärs!

Vi har en härlig omgång av magsjuka i vår familj. Dottern blev sjuk i fredags kväll, som ni redan vet. I söndags kväll blev jag dålig, satt på toa större delen av kvällen/natten. Enda behållningen av det är ju att man får en välsköljd tarm...
I natt blev mannen sjuk, och nu vid lunch sa ena sonen att han frös. När jag tog tempen så visade den 39,1°. Visserligen inget mer än feber ännu, men man vet ju aldrig. Vilken tur att jag hann bli frisk!!!!

Ni kanske undrar hur det går med mitt skrivande. Och om sanningen ska fram så går det väldans långsamt. Jag skriver en bit ibland men mycket av processen pågår i mitt huvud. Tänk om man kunde koppla något slags USB-minne till hjärnan och helt enkelt bara plocka ut hela texten. Så slipper jag sitta och knata ner den en gång till. Vem vet, om några år kanske det är en verklighet – skrämmande tanke...

Läste min singelväninnas blogg innan. Hon hade varit på vinlunch och shopping i Gbg i lördags, följt av förfest och sedan lokal. Det lät som ofantlig mammalyx i mina öron. Härligt K, unna dig mer sådana lördagar, det är du värd!

I morgon ska jag åka till Coop och köpa färg för att förvandla dotterns träfärgade Ruff Knuff-stol (Tripp Trapp-kopia) till en tuff stol i svart. Det är också en slags mammalyx som inte är att förakta. Återkommer med resultatet.

Puss å kram!



Inga kommentarer: