fredag 30 januari 2009

Ni na ni na ni na na na... Boktips!


För alla er som tycker det är kul med relationer, sex och kärlek har jag ett bra boktips. Läs
Kåt, glad och tacksam av Eva Sanner. En suverän bok om hur man hittar lusten, hur man ökar spänningen och kåtheten emellan sig som par. Kom ihåg att kåt inte bara innebär sex utan egentligen betyder levnadsglad. Den handlar inte bara om sex utan mycket om relationen och hur man ska hålla liv i den. Boken är full med övningar, tankeväckande frågor och funderingar kring allt som rör samspelet mellan två människor som älskar varandra.
Läs den! (klicka på rubriken så kommer ni direkt till adlibris.com)

På ett ställe i boken stod det att man älskar varandra mer genom att älska ofta, helst varje dag. När jag berättade detta för min man tyckte han att lät otroligt vettigt och bra. Jag föreslog sedan att vi också skulle börja dansa tillsammans, helst tango. Då lät det så här:
– Älskling, det låter ju jättebra, där hör du. Förstår du hur mycket jag älskar dig som vill älska varje dag?
– Jo, men kan vi inte börja dansa tillsammans. Något sensuellt, som tango. Det ska också vara bra för lusten.
– Hmm, när jag tänker efter så räcker det nog med varannan dag...


2 kommentarer:

Jörgen sa...

Ska jag lära mig dansa tango så kanske jag inte orkar ha sex varje dag, då är dte bättre att ha sex varannan och strunta i tangon...*ler*

Jörgen sa...

Glömde en sak. Fixa detta så kan jag gå med på tangon.

http://www.fritidsresor.se/resor/Aktiva-semesterresor/Dansresor/?wt.mc_id=203174