måndag 5 januari 2009

Idag är första dagen...

... på resten av mitt skrivande. Nu äntligen känner jag mig manad att göra ett krafttag. Har väntat och väntat på den känslan. Häromdagen hittade jag en kul blogg som heter "skrivpuff", som skickar ut en skrivövning varje dag. Raskt anmälde jag mig och nu får jag små utmaningar varje dag. Bra för mig som annars alltför lätt grottar in mig i bekvämlighetssoffan.

Dessutom har jag en annan skrivkurs/övning som sträcker sig över 4 veckor. Också en eller två uppgifter varje dag som går ut på att släppa fram kreativiteten och våga vara galen. Vi får se hur det går. Men nu ska jag sätta igång. Förutsättningarna kunde inte vara bättre; lilltjejen sover, mannen jobbar och sönerna är hos en kompis. Wish me luck...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Jag ska ta mig en titt på skrivpuff, kanske kan jag bli inspirerad jag med.

Eva sa...

Lycka till Linda!!!
Det är verkligen inte alltid lätt att hitta tiden och inspirationen. Men vilken bra idé med skrivpuffen! Du är så duktig på att skriva så jag vet att det kommer att bli något bra!!!
Kramis