torsdag 22 januari 2009

Jag är en dålig mor!

Jo, det är sant. Jag kan nämligen inte steka pannkakor eller plättar. Borde inte en god mor kunna det? Det spelar ingen roll hur jag gör. De små jäklarna envisas med att brännas fast eller klumpa ihop sig. Fråga min man. I vår familj är det han som står för all plättstekning.
Vi har nog den sämsta spisfläkten i hela västsverige. Det spelar ingen roll om fläkten står på högsta, den är helt enkelt kass. Varje gång man steker för mycket eller länge så går brandlarmet. Flera gånger har larmbolaget ringt och jag har generat fått förklara att jag lagar bara kvällsmat, nejdå ni behöver inte rycka ut. Så idag tänkte jag att nu jäklar så ska åtminstone inte brandlarmet tjuta när jag lagar mina skruttiga plättar. Upp med alla fönster, altandörren och ytterdörren. Efter en stund så började jag känna mig lite stel i fingrarna av kylan men brandlarmet löste åtminstone inte ut. Dessutom bestämde sig min dotter för att sitta ensam i sin gåstol var det tråkigaste som fanns och vägrade sluta gallskrika om jag inte tog upp henne i famnen. Hey baberiba, vad lätt det är att vända plättar med en hand... 
Alla ni ensamstående mammor och pappor där ute, hur orkar ni? Hur står ni ut? Jag har varit ensamstående light nu i fyra dagar och jag ligger nere för räkning. Ni är vardagshjältar!

Undrar om barnen kan lära sig att steka pannkakor, borde nog lära dem det. Just det, den uppgiften får nog bli min mans...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi köper färdiga pannkakor
Kram K
Ps du är en fantastisk mor

MrMagoo sa...

Du är en grym morsa. Jag kan steka pannkakor men inte fan blir dom bra ;)