tisdag 2 juni 2009

Gammal prestationsångest blir som ny!

Åtminstone för mig i joggingspåret. För ett tag sedan fick jag en liten "löpdator" av min man som är sammankopplad med ett chip i ena skon. Chipet mäter farten, tiden och avståndet. Jätteroligt och på gränsen till beroendeframkallande! Men...

... det får mig också att känna mig misslyckad när jag har några sekunders sämre kilometertid än förra gången. Helt sjukt, jag vet! Men ni som känner mig vet ju att jag går hand i hand med prestationsångestprinsessan. 
Men igår när jag var ute på min runda så bestämde jag mig för att strunta i kilometertidskolumnen. Det spelar egentligen ingen roll, åtminstone inte just nu. Jag tänker vara nöjd med ATT jag springer och vara glad för varje meter jag lägger till min sträcka. Jag tränar ju som sagt inte för Stockholm Marathon...

Nu är det dags för lite jobb, eller rättare sagt en hel del. Jobbar med jätteroliga saker just nu, modekampanjer!

Tisdagskramar till er alla!

1 kommentar:

Jörgen sa...

Du är jätteduktig på att ta dig ut och springa och jag blir lite avis på att jag har ont i min fot så jag får sitta hemma.... Och som du säger, det är bara bra att man tar sig ut och med det kommer tiderna bli bättre oxå.