onsdag 17 juni 2009

Underbara Svea

Vilket underbart land vi bor i! Det är banne mig något av det vackraste som finns. Visst är det lätt att tycka det är pest ibland när regnet öser ner och temperaturen knappt orkar sig över noll-strecket. Men de andra dagarna... som i morse. Då kunde jag äntligen ge mig ut på en joggingrunda. Har inte kunnat på två veckor på grund av förkylning. Jag sprang ut kl 6 och då är det så vackert ute att man nästan få tårar i ögonen. 

Finns det något ljuvligare än en dag som gryr? När solens strålar börjar väcka djuren. Sömniga kossor står och morgonbetar, en hare skuttat kvickt över vägen, rådjur mumsar i sig frukost i en hage, morgondimman ligger som en slöja över ängarna och silar solljuset, vägen kantas av smörblommor, lupiner och hundkex... det är så nära magi man kan komma!

Vad glad jag är över att bo just där jag bor!

Inga kommentarer: