tisdag 9 juni 2009

Väldigt virkat

Det finns så mycket kul man kan virka, och alldeles för lite tid! Det kanske låter knepigt för er som inte är virkälskare men så är det. Häromdagen fick jag ett tips av en arbetskompis på dessa härliga virkade alster. 
Man köper ett helt kitt med material, nål och beskrivning på cosas.se. Du hittar länken till höger i min länklista. Det kanske får bli ett av sommarens projekt. För jag vill ju inte bli sittande utan ett virkprojekt helt plötsligt... 

På min virklista nu står...

• Virkad munk till son 1
• Virkad sköldpadda till son 2
• Virkad morot till grannbarn 1
• Virkad munk till grannbarn 2
• Virkad födelsedagspresent till min syster-yster

Men det räcker inte långt i min virkfabrik så är det någon som har några tips tar jag tacksamt emot dem.

3 kommentarer:

Sara sa...

Mysiga virkverk! =)
Här är några förslag på vad du kan virka till mig:
*Ett vitt förkläde till mig =) med spets i kanterna och några virkade blommor på ena sidan.
*Kuddfodral
*Pläd i rutigt mönster
*Ett stort vitt hjärta med sidenband

Ja bara välja och vraka ;) Jag kommer säkert på mer saker.
Du får ju säga till om du vill ha någon text-tavla eller nått ifrån mig eftersom du virkat så mycket till mig ;)

Kram

Engelska Villan sa...

Aaaa, virka! Det är väl det bästa som finns. Eller? Ok, kanske inte det bästa... :)
Jag tycker mormorsrutor! Starta ett plädprojekt, det funderar jag på. Då kan man virka lite rutor då och då.

Kram Anna

Susanne sa...

De där korgarna är superfina men tyvärr svindyra. I alla fall så har jag för mig det! :-)

Bra lista på grejer! Det ska jag också göra en!