torsdag 11 juni 2009

Mera virkat...

Precis som jag skrev i förra inlägget kommer inte min virklista räcka speciellt länge. Nu har jag redan klarat av första punkten, ena sonens lilla munk. 

Den står här och väntar på honom. Han är ute och leker och är totalt ovetande om att den är färdig... Nu är det dags att ta tag i nästa projekt, en sköldpadda! Annars blev jag lite sugen på att börja med en pläd för egen räkning, enligt tips från Anna. Den kan jag ju i så fall virka på när det finns tillfälle.

Förresten, igår tog jag och mannen varsin pensel och en kall öl och började måla i sovrummet. Det är så roligt! Tidigare har vi haft ljusgrått på väggarna och det har känts ljust men nu när det blir vitt blir det ändå en stor skillnad!

3 kommentarer:

Jörgen sa...

Kanske får ta en pensel och en öl idag oxå?

RANA sa...

Men gud vad söt!

Engelska Villan sa...

Jaha! En sån munk, jag trodde ett bakverk! Vad sööt!
Ja, pläd ska jag också börja med. I pastellfärger tror jag, med vita kanter. Vi måste kolla upp garn och nålnummer som passar bra och blir sådär "tight" och snyggt!
Kram Anna