måndag 8 juni 2009

Lite av varje

Herregud vad tiden går fort! Dagarna bara flyger iväg och lämnar inte tidsutrymme för allt det jag vill. Just nu har jag så mycket energi, det finns så mycket jag vill göra. Och det är härligt att känna så, det ger mig mycket livskraft.
Helgen har flugit iväg med nationaldagsfest här hemma. 11 vuxna och 10 barn (mellan 0-6 år) Huset vibrerade och bullrade ett par timmar men det var härligt. Att ha alla fina vänner hemma med sina härliga barn är en stor skatt, något jag värdesätter högt.

I söndags hade vi ett par lugna timmar hemma och då börjar det klia i fingrarna. Det är så svårt att vara hemma och inte fixa med något. Och nu menar jag inte tvätt, disk, städ och annat tråkigt som det är lätt att strunta i. Jag menar pyssel, fixande, inredning, renovering – sånt som är urkul! Så jag bestämde mig raskt för att gunga i gång sovrumsrenoveringen, den efterlängtade! Så nu står garderoberna hur som helst och dubbelsängen tronar i vardagsrummet. Rörigt jag vet, men det kommer bli fint när det är klart!

Nu ska jag virka några varv på min sons amigurumi-docka innan kudden hägrar, puss å kram!

Inga kommentarer: