tisdag 23 juni 2009

Virkblogg?

Håller min blogg på att förvandlas till en virkblogg? Det är mycket virkat just nu. Både på bloggen och i mitt liv. Jag får be om ursäkt till er som inte är fullt lika intresserade av virkning som jag. Men tids nog kommer det säkert roligare saker att läsa om.

Igår blev två små grytlappar till dotterns lilla spis klara och jag påbörjade raskt ett gäng med frukter som grannens barn ska få till sin lilla lekstuga. Grannarna har byggt en URSÖT liten lekstuga. 6-kantig som ett lusthus med en platsbyggd spis och diskho inuti. Jag har inte varit inne och sett sista piffet ännu men jag ska fråga om jag inte kan få fota lite och visa bilder här. 
Hur som helst så bestämde jag mig för att virka några frukter för att bidra till lekstugan. För min egen dotter kommer förmodligen också vilja vara där och leka en dag.
 
För några år sedan var jag på ett skrivretreat i 5 dagar. Det var underbart att bara få sitta med sina egna tankar, utan att bli avbruten och bara få skriva. Att dessutom slippa tänka vad allt vad mat heter, att bara få gå och sätta sig vid dukat bord gjorde knappast saken sämre. Undrar om det finns något virkretreat???

5 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej!
Jag vill gärna läsa om ditt virke *blink* Jag är ju lika mycke tant som du, hi hi! Just nu virkar jag dammsugare för fullt :) Här kommer länken som jag lovade också
http://www.coatscrafts.se/Produkter/stickning+och+virkning/downloads/tillbehör.htm
Hoppas den funkar, annars ligger den på min blogg också!
Det ska bli såååå mysigt och kul att träffas snart!
Märta fyller 2 år 20 juli, måndagen v 30, då kanske ni skulle kvista ut till H-bo?? Tänka ha lite kalas då.
Kraaaam A

Engelska Villan sa...

http://www.coatscrafts.se/Produkter/stickning+och+virkning/downloads/tillbehör.htm

Engelska Villan sa...

Näe, det funkar inte!! Kolla på min blogg då

Lotta sa...

Hejsan!
Som jag skrivit till dig förut så är inte virkning eller handarbete min starka sida just nu, men man vet aldrig, för tantåldern har jag nog inne!! "Ler".
Men som sagt jag läser och begrundar gärna dina fina alster.

Är naturligtvis med och tävlar hos dig, har länkat.

Godnatt och kram Lotta!sestod

Lotta sa...

Hej!
Kikar in och önskar dig en fortsatt trevlig sommar.
Kram Lotta!