tisdag 30 juni 2009

Fullbokat

Igår kväll satt jag och min man och pratade lite om vad som händer framöver, vad vi har för planer. Och då visade det sig att den första lediga/obokade helgen är i september. Hur har det kunnat bli så???? Nu är inte alla helger helt bokade utan vissa saker sker bara på fredagen eller bara på lördagen. Men det finns ingen blank helg utan planer.

Vid ett flertal tillfällen tidigare under åren har vi bokat av allt inbokat av ren panik över bristen på luft i almanackan. Men ändå blir det alltid så här. Så nu har jag bestämt mig för att tycka det är mysigt, det är så vi lever vårt liv, det skänker mig glädje. Fullt upp, fullt med goa vänner och härliga släktingar att hälsa på. Och ingen av oss vet ju vad som händer härnäst så varför inte passa på att tillbringa tiden med de människorna man tycker om, att få njuta av de platser som skänker energi? Så jag tänker njuta till fullo av västkuststugan, Värmlandssläktingar, Stockholmkompisar, fester, tågresor och allt annat som kommer i min väg.

Ha en riktigt skön kväll!

PS. Här har det regnat i massor så nu finns det massor med syre äntligen! Och ändå visar termometern på härliga 20 grader trots att kl är 9 på kvällen.

2 kommentarer:

Ida sa...

=) Jag är precis likadan. Lyckas boka in saker nästan varje dag och blir ibland så trött på mig själv. Är ju kul att göra ngt spontant ibland. Men tycker att ert sätt att se på det hela var skönt, varför inte se det positivt.

Här hoppas jag att det åskar lite inatt. Behövs för luften.
Kram Ida

Lilla huset på prärien sa...

Ahh så hade vi det också ett tag men så bestämde vi oss för att sluta med det. Vi bokar därför aldrig in någonting på våra helger utan tar alltid dagen som den kommer. Det är himla skönt faktiskt!