söndag 5 juli 2009

Riddarspel & tågresor


Idag har vi varit på en födelsedagsresa för en av grabbarnas bästa kompisar. Det bar av med tåg från Anten till Gräfsnäs. Grabbarna var lyckliga och hängde ut genom fönstret och njöt till fullo. Sedan var det dags för riddarspel på Gräfsnäs slottsruin. Vilken grej, vilken upplevelse! Jag har aldrig var på medeltidsveckan i Visby men kan tänka mig att det måste vara... alldeles underbart! Den föreställningen vi bjöds på idag var toppen! Så proffsiga "skådisar" som bjöd på en härlig timmes underhållning. Gycklare som jonglerade, sprutade eld och busade med riddarna. Barnen applåderade och buade om vartannat beroende på om riddarna gjorde bra ifrån sig. Och alltihop avslutades med att alla barn fick en ridtur på en av riddarhästarna om de ville – lyckliga barn!



På vägen tillbaka till Anten åkte vi med det gamla ånglokståget. Det är verkligen gammalt och genuint men jag kan inte hjälpa det... det alldeles specifika tuffandet påminner mig om andra världskriget och koncentrationslägerstågen... Jag vet att det är knäppt men jag kan inte rå för det. Det är en väldigt tydlig association för min del, som ger rysningar.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hi hi guud va söt bild på gasse! ;)
Den vill ja gärna ha utskriven har du en på gidde så tar ja gärna det oxå.
han ser ut som harry potter nästan ;)
Kram kram

Engelska Villan sa...

Hej!
Vilken härlig dag ni har haft! Härligt med ett nytt inlägg från min favvobloggerksa också :)
Jag kan förstå din association faktiskt. Kan precis höra tuffandet... Håller med dig.
Snart ses vi! WEEEEE!
Kram Anna