söndag 19 juli 2009

Stockholmsbilder

Nu är vi hemma igen efter ett par härliga dagar i Stockholm. Vi började resan med att hälsa på Anna med bloggen Engelska Villan. Hon är en av mina äldsta kompisar, kanske rent av den jag känt längst som jag fortfarande har kontakt med. Vi lärde känna varandra när vi var två år och kastade sand på varandra i Bohuslän. Hon är en fena på inredning och det var skönt att se att deras ljuvliga gästrum även fungerade för gäster, i synnerhet vår bullriga 5-personers familj!

Vacker inredning fungerar även för bullriga familjer... Tack för att ni huserade oss en natt! Jag längtar redan efter er!

Sen bar det av till Söder för nytt kompisbesök. Söder är verkligen mysigt med alla små gator och vinklar, vackra hus och mysiga innergårdar. Bohemiskt och helt i min stil! Tack underbara ni för ett par härliga dagar med mycket skratt och umgänge!

Mellan husen hittar man små oaser av blommor...

För första gången i mitt liv har jag ätit Ben & Jerry-glass... och ja, jag förstår varför amerikanarna är tokiga i den. To die for!!!

Barnen har "trapp-race" nedför Mårten Trotzigs gränd i Gamla Stan. Även om det kryllar av turister i Gamla Stan och butikerna bara osar av kommersialism så tycker jag ändå att det är mysigt. Alla gamla hus, små emaljskyltar och vindlande gränder. Jag gillar det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir tok avvis...I love Stockholm, ... hur var det nu blev det en tripp till Kungsholmen?! :-)

Kram! // R

Ps. måste tillägga att "engelska villans" gästsäng var snygg, bekant på något vis!! :-)

Engelska Villan sa...

Hej sötis!
Det var såååå mysigt att ha er hos oss! Inte alls bullrigt!
Ska bli jättemysigt att träffa er igen!
Puss/Anna

minjan sa...

Stockhom är hur mysigt som helst. Vi skall själva dit om någon vecka till kompisar. Hoppas få gå omkring i Gamla Stan då och kanske en tur ut i skärgården.......
Och engelska villan verkar helt ljuvlig.
Kram Moster