tisdag 28 juli 2009

Drömtydning

Jag drömmer ofta och mycket. Likt Alice i Underlandet brukar jag drömma de mest märkliga saker, som fantastiska fantasy-filmer. Men ibland drömmer jag otäckt verklighetsförankrade drömmar. Drömmar som efterlämnar obehagskänslor, lust och ibland lycka, beroende på vilken typ av dröm det är.


Häromnatten drömde jag en obehaglig dröm som jag inte kan släppa. I drömmen hade jag fått reda på att en gravid kvinna drabbats av magcancer under graviditeten. Jag stod och pratade med en kompis och sa: "Ja, det är verkligen hemskt att E skulle bli sjuk". Kompisen stirrar då helt oförstående på mig och säger sedan: "Men Linda, det är ju DU som är gravid och sjuk, det är dig det handlar om". Men jag kunde verkligen inte förstå att det var mig det handlade om, förnekade det totalt. Det var en sådan dröm som har efterlämnat obehagskänslor i flera dagar.

Jag är inte hypokondrisk, är inte gravid och jag hoppas verkligen inte att jag har cancer i magen. Men ibland undrar jag hur hjärnan och ens undermedvetna kokar ihop historier. Det är ändå fascinerande, eftersom det under tiden man drömmer upplevs fullt normalt och verkligt. Vad rör sig där inne och vad skulle en drömtydare säga om mina drömmar? Eller det kanske jag inte ens vill veta när jag tänker efter... *ler*

1 kommentar:

Sara sa...

Ursh vilken hemsk dröm :( Tur att det inte är verklighet...
Roberts mamma är bra på att tyda drömmar ska fråga henne vad drömmen betyder.
Kraam!