måndag 6 juli 2009

Frukt är också godis...

...eller hur var det nu tandläkaren tjatade när man var liten. Godis eller ej, det är i allafall vansinnigt roligt att virka frukter. Har virkat en skål med ett gäng till grannarnas lekstuga. Jag tror att jag råkade ha ihjäl mammans ruccola-sallad (stavas det så?) förra veckan när jag ansvarade för vattningen... så det känns skönt att ha kompenserat med något.


Jag återkommer om några dagar med ett "hemma-hos-reportage" i ovan nämnda lekstuga, den är bara för söt. Jag ska ta med mig kameran och dokumentera varje vinkel och detalj och visa er. Nu ska jag greppa min virknål och slå mig ner i soffan.

Kram Linda

4 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hihi! Vilka söta!!
Har du sett trädgårdsmus-virkprojektet hos Ulliga gulliga saker. Jag har bestämt mig för att joina :)
Kram kram
P.S. Ta gärna med spetsboken!! D.S.

Karin Wahlin sa...

Den komsiska rättvisan;-) Du är bara så duktig.
Kram från Karin med Sveriges snyggaste bikini

Becca sa...

Vilka söta frukter!!! Vad duktig du är!!! Jag köper en massa virkade kakor som du kanske sett på min blogg!?
Kanske skulle ta och lära mig konsten att virka!?
kram

Ida sa...

Hejsan!
Gud vad duktig du är på att virka. De där borde mamman älska och ruccolan är nog snabbt glömd och förlåten. Så fint med presenter som ngn gjort.

Ha det så gott !
Kram Ida