måndag 13 juli 2009

Sann glädje på hästryggen

Idag har jag, grabbarna och syster-yster varit på islandshästridning. Det kanske inte låter så märkvärdigt men för vår familj är det så. Ena sonen är kraftigt allergisk mot bl a hästar. Han har fått lämna maneger, cirkusar för att det blivit för svårt att andas.


Senast när vi var på riddarspelen blev han tokledsen för att de andra barnen men inte han kunde rida på riddarhästarna. Så jag lovade att kolla upp islandshästar eftersom man rider utomhus. Så nu har han käkat allergimedicin i två dagar, behövde inte vara med och rykta hästarna utan bara sitta upp och njuta. Och vet ni vad, det gick bra!!!


Han satt på hästryggen och sken som en sol i 1 1/2 timma runt genom skogen. Det var så mysigt! Efter en dag med hällregn sprack det upp och solen visade sig från sin bästa sida hela tiden vi var ute. Det kunde inte blivit mer lyckat. Nu kanske han inte kan rida så ofta men då vet vi i allafall att det funkar någon gång ibland. Och den glädjen som lyste ur hans ögon (båda sönernas för den delen) smälter hela mitt bultande mammahjärta!

2 kommentarer:

Jörgen sa...

En annan fick gå runt i skogen på stigar med stenar, kvistar och lera samtidigt som jag släpade runt på barnvagn...

minjan sa...

Jag är också glad för lillepojkens skulle. Hälsa de tre rara barnen och den litige maken.
Kram från Moster i Halla