tisdag 23 mars 2010

Virkutmaning klar!

Jag är en expert på att följa min infall, gärna flera på en gång =). Som om jag inte hade nog på min virklista så hakade jag på en virkutmaning hos Ulliga Gulliga Saker. Utmaningen gick ut på att virka en "mars-docka" som ska symbolisera månaden mars. Kul grej! Framför allt om man virkar även de andra månadernas dockor. I januari hade hon mönster till en docka som hette Snöflinga och i februari Kärleksbacill.
Jag ska försöka göra klart min virklista med beställningar innan jag gör de andra dockorna också, men det vore onekligen kul att i slutet av året ha 12 st stående inne i lilltrollets rum.

Här är i allafall min virkade mars-docka:

Om ni tycker om att virka så haka på hennes virkutmaningar. Det blir fina dockor, och är enkla och roliga mönster att följa.

Ha en skön kväll, själv ska jag virka på ännu en väska =)
Kram Linda

6 kommentarer:

Solfyllda segel sa...

Vilken rolig idé!
Får nog slutföra min sjal som jag började på idag först.
Kram Therése

Anonym sa...

Så himla fin!!!! Duktiga du!
Men visst är det du och när du har klarat högskoleprovet så slår blomman ut ;o))
Jättestort lycka till!!! Du klarar det galant såklart!
Kramelikram Eva

Nilla Q sa...

Kul idé! Och marsdockan blev ju jättesöt!

Måste bara säga att jag verkligen gillar dina stövlar i ett tidigare inlägg. Sååå snygga! Vill ha!!!

Kram Pernilla

Sara sa...

Åhå vilket söt docka =)
kan tänka mig att Humlis gärna vill ha massa dockor inne i sitt rum ;)

Vi får ta en kväll så jag får lära mig hur man virkar, så att jag kan virka min små blommor och göra mer brosher.

Kram på dig!

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Den var ju urgullig!!! Då kanske jag skulle kunna ha en målarutmaning på min blogg då? Krokiutmaning, efter helgens kurs?... Nej, jag skippar nog det och virkar istället :)
Kram!!!

Fröken Fräken sa...

Det där såg ut som en roligare virkutmaning än min matta. Den blir nog bra när den är klar, men det tar vääääldigt lång tid!