söndag 21 mars 2010

Oväntat möte... på loppis...

Igår var jag, syster yster och svägerskan på loppis. En ganska stor loppis där privatpersoner hyr bord. Dels fanns en stor inomhuslokal med massor av saker mellan himmel och jord, och så fanns det bord utomhus.
Vi strosade runt och tittade på det mesta och helt plötsligt stod vi framför ett bord fyllt av porrfilmer och porrtidningar! Jag lägger ingen värdering i om man väljer att läsa dem eller titta på filmerna, men jag blev så chockad. Det kändes minst sagt bisarrt när Berit 70 år står och säljer sina porslinskatter bredvid filmer och tidningar av den kalibern. Det var första gången jag någonsin har sett det förekomma på en loppis!


Förutom ett stor härligt fat hittade jag det första fyndet i min blivande samling av hattar och hattaskar, en stor svart ask. I låg en sunkig gammal hatt men den valde jag bort. Så nu får nog hattasken tjäna som förvaring åt mina garner tills dess att jag hittar en tjusig hatt att lägga i.

Nästa helg är det loppis här i vårt lilla samhälle, undrar om det kommer finnas ett "porr-bord" även här?! =)

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så busigt... :)

En sån fin hattask har jag på vinden. Den är målad rosa eftersom jag var galen i den färgen som liten och använde just den hattasken som resväska när vi var på semester. Lite skavd efter några turer på bagageband, men ändå kul att ha kvar. Idag skulle den dock ha fått behålla sin svarta färg...

Lycka till i samlandet!
Kram E.

Lotta sa...

Åhhh jag vill me följa med på Loppis nästa helg! Vi är ju i sandared då- kalas på lördag kl 3, annars är jag "ledig". Får jag följa me? :)

Gilla Yoga sa...

Lotta, det är klart att du får. Den börjar kl 9.00, i aulan.

Lotta sa...

Hej!
Ja, det var en annnorlunda upplevelse, har jag aldrig varit med om att de säljer porr på loppis...

Jättefin hattask du fyndade.
Kram Lotta

Jörgen sa...

Det kanske kommer bli det nya. "PORR-LOPPIS"

Hus nr.14 sa...

Vilken ljuvlig hattask... superfin, så elegant, vill ha den!
Marielle

Fröken Fräken sa...

Jag har varit mycket på loppisar, men har så aldrig varit med om något sådant! Jag skulle också ha blivit väldigt paff. Och undras om det bordet hade många kunder..? Kan inte tänka mig att man åker på loppis för att hitta sådant..

Jag håller med. Man hinner det man verkligen vill göra om man prioriterar. Jag tycker att det är viktigt att pyssla eftersom jag mår bra av det, så då väljer jag bort annat som inte känns så viktigt. Typ att se om Hollywoodfruar eller matlagning, vilket andra verkar prioritera...