tisdag 16 mars 2010

Efter regn kommer sol...

... eller efter sjukdom kommer friskhet. Vi har haft magsjuka, i omgång två. I söndags kväll/natt blev både jag, mannen och lilltjejen magsjuka. Grabbarna klarade sig tack och lov, men har fått vara hemma från skolan nu i två dagar. Dels för att vara på den säkra sidan när det gäller smitta men också för att vi inte har orkat göra absolut mer än nödvändigt. Igår slogs vi av hur stora barn vi har... När vi vaknade till efter slummer i soffan ser vi hur grabbarna fixar sin egen mat ute i köket, söta fantastiska duktiga ungar!!!

Men igår kväll vände det och vi har blivit bättre. Ett säkert tecken för mitt eget tillfrisknande är att jag börjar vilja riva ut alla textilier på altanen, tvätta och skura hela hemmet. Så det har varit dagens arbete om än under viss utmattning. Men nu känns allt fräscht igen.

Idag fick jag, som säkert många andra, en klubbtidning från Åhléns. Där fanns så otroligt många härliga vårnyheter både på mode- och inredningsfronten. Vad sägs om dess söta bullformar:

eller ett kakfat inför vårfikat på altanen?

Nu längtar jag otroligt mycket efter våren och välkomnar ett par dagars mildväder, även nattetid. Så äntligen det stenhårda istäcket som täcker vår trädgård kan försvinna.

Kram Linda

5 kommentarer:

minjan sa...

Hoppas hela familjen mår bättre nu. Visst får man lust att baka något smarrigt i de läckra bakformarna. Få nog köpa likadana. De fassar perfeklt till mitt påskris, som är i den färgen.
Kramar till er alla fr moster i Halla

Sara sa...

Tur att ni frisknat till nu =)
Jag har putsat och fixat här hemma så nu är mina fönster jättefina!

har hittat jätte mycket fint från Åhlens som har varit med i tidningar,vill ha vår och sommar nu så jag kan bombadera med rosmotiv och härliga färger =)


kram kram

Lotta sa...

Åhhh det kakfatet blir perfekt till Idas kakor du virkade i vintras! Hmmmm men känns som jag skulle behöva köpa en påse till, så utöka min beställning till 2 påsar med jordgubbar och glassstrutar :) Ingen stress :) Kram kram

Engelska Villan sa...

Hej!
Fy tusan! Hellre vattkoppor än magsjuka alltså. Skönt att ni kommit ut på andra sidan nu :)
Vilket superläckert kakfat! Man blir sugen på att bjuda på kafferep :)
Kram Anna

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Så fint! Jag älskar ju prickar!
Kram!!!