torsdag 18 mars 2010

Pirr i magen!


Japp, nu är det gjort! Nu har jag skickat in min ansökan till högskolan, hösten lärarprogram. Och jag måste erkänna att det känns lite läskigt. Framför allt är det läskigt nu innan jag vet om jag kommer in. Det är otroligt frustrerande att inte veta förrän till sommaren!
Jag har sökt följande program:

• Lärare för grundskolans tidigare år i svenska, engelska, matte
• Lärare i specialpedagogik i svenska för grundskolans senare år
• Lärare för g-skolans i engelska med didaktisk inriktning
• Lärare för förskoleklass och fritids

Jag hoppas allra mest på de tre första alternativen. Men framför allt hoppas jag att jag överhuvudtaget kommer in. Betygen är inga problem, men jag vill gärna skriva ett bra resultat på högskoleprovet också, för att öka chanserna.

En kompis till mig pratar alltid om mental inställning. Enligt honom är det nyckeln till all framgång, även för att klara sig från magsjuka (här är jag dock något tveksam =). Och ju jäklar ska jag anamma hans tankesätt. Jag ska skriva ett kanonresultat på h-provet, ett resultat jag är stolt över och detta klarar jag helt själv!!!
Hör ni hur jag boostar mig själv? =) Men det är absolut värt att prova i allafall. Vad har man att förlora på "rätt mental inställning"?

Kram Linda

8 kommentarer:

Nilla Q sa...

Stort lycka till! Både med högskoleprovet och antagningen!

Jag har inte hunnit svara, men mailar dig så fort jag hinner!

Kram Pernilla

Lottis sa...

Modiga modiga modiga du!!!! Jag håller alla tummar jag kan, även om jag vet att det kommer gå kanon på provet och att du kommer komma in på det du allra helst vill! Tänk vad kul, om några år sitter vi där och diskuterar strävansmål, individuella utvecklingsplaner, lokala kursplaner och annat kul :) Lycka till!!!!

Jörgen sa...

Jiiiiihaaaa... klart du kommer in!

Tigris Predikantan sa...

Läste för många år sedan en artikel om /av en man som alltid hade tur med allt och aldrig hade problem med något eller någon. Han sa sig ha det så för han tänkte alltid positivt! Varför fungerar det inte för mig? *ler*
:)

Solfyllda segel sa...

Hej!
Håller tummarna för att allt ska gå bra. Jag är övertygad om att det kommer gå bra!
Kram Therése

Nina sa...

Lycka till, kusin! Det är klart det kommer gå kalasbra på högskoleprovet. Och vad jättekul att du ska börja plugga :-)

Lilla huset på prärien sa...

vad roligt - GRATTIS! du kommer säkert in och du kommer tycka det är jättekul med utbildningen sedan. jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta!

kram jenny

Sara sa...

Åh jag är så stolt över dig duktiga syster yster!
Du kommer att klara provet galant =)

På lördag ska vi fynda loppisprylar och fylla mammas bil!

Kram & puss