fredag 26 mars 2010

Smygstart på vår och sommar!

(tänk när dessa små godingarna kikar fram igen...)

Idag hade en arbetskompis med sig en frökatalog från sin dotter som säljer fröer. Så rolig att titta i! Man blir ju lycklig av alla härliga bilder på grönsaker, örter och inte minst blommor. Det ger en känsla av kommande vår- och sommardagar. En föraning om de dagarna man kan gå i trädgården och höra humlor surra och känna vinden mjukt svepa kring bara ben.

Så nu väntar jag med iver på alla härliga småfröpåsar med fröer till sommarens sådd. Denna gången blev det solrosor av flera slag, krasse, klockranka och några andra sorter jag inte kommer ihåg namnet på =)

(klockranka)

Perfekt att ägna några dagar nu till ordlingsplanering. Vilken rabatt ska husera vilken blomma, var ska den och den krukan stå etc. Jag längtar redan!

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vad sommaren är särskilt underbar såhär när man är i planeringsstadiet...

Jag håller med om att soffan är en väldigt bra plats för virkandet, det kan jag intyga efter virkningsfrenesin förra helgen!

Solfyllda segel sa...

Hej!
Så mysigt det låter med att bläddra i frökataloger. Här väntar storrenovering av utsidan så rabatten får väl se ut som ett vrak tills renoveringen är klar.
Kram Therése