söndag 28 mars 2010

Loppisrundor – ny helgvana?

Förra veckan var jag och svägerskan på loppis, och då hittade jag ju min fina hattask. Idag var det dags igen. Kl 9.00 hängde vi på snöret tillsammans med ett stort gäng andra fyndsugna själar. Och fynd blev det!
Till min stora glädje hittade jag ett bakbord för 10:-. Igår bakade jag bullar och det kändes inte helt ok att stå och göra det på vår nya fina bänkskiva. Så mycket bättre det blir nu med ett bakbord för ändamålet.

Dessutom hittade jag en stor och bra korg, avsedd som vedkorg skulle jag tro. Men det har vi redan en snygg så jag ska nog fundera ut något annat användningsområde. Sedan blev det en hög med ramar som ska innehålla de reklambilder från 50-talet som jag köpt på Tradera. Jag återkommer med hur det blir snart!

Det är så härligt nu med våren, när loppistiden fullkomligt exploderar. Jag längtar redan...
Nu ska jag läsa ikapp mig på era bloggar, ha en skön kväll!

Kram Linda

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Helg+loppisrunda=underbart! Låter som att du skaffat dig en väldigt bra vana. Nu på våren brukar det ju både bli fler loppisar och bättre saker.
Själv tog jag mig en rejäl sväng igår, och hittade en hel hoper saker. :-)

Sara sa...

Dina ramar var jättefint som du fyndat...men en liten notis i din text jag var faktiskt oxå med på loppisen förra helgen =/
Men det är klart,jag satt ju i baksätet så du kanske inte tänkte på mig ;P
Nu har jag satt upp öppettiderna för Gärdhem på kylskåpet så dit får vi åka någon dag =)

Ska bli mysigt imorn på våran filmkväll.

Kram & Puss