fredag 5 mars 2010

Gammalt blir nytt!

Jag är en stor fan av antika saker och loppisar. Det behöver verkligen inte vara något "shabby chic" utan jag går mer på vad jag fastnar för just där och då. I dagarna har jag fyndat några gamla reklamannonser och skolplanscher på Tradera. Annonserna ska jag rama in och sätta upp på toaletten tror jag.

Det är roligt att fynda! Många gånger trissas priserna på loppissaker upp, i synnerhet på Tradera. Men ibland har man turen att snubbla över något riktigt riktigt bra. Och det glädjer ett loppishjärta! Tänk egentligen vilken skatt det är, alla gamla prylar. Som för en person bara ses som skräp och för en annan värdefullt.
För hur många gånger har man inte sett på Antikrundan, om någon som har hittat en skål/tavla etc på loppis för några ynka kronor och som visar sig vara värd tusenlappar. När man tänker på det ur det perspektivet... tänk vad otroligt mycket värdefulla saker som har slängts bort! Men å andra sidan så är det ekonomiska värdet inte det enda som spelar roll, affektionsvärdet kan vara minst lika stort!

Hoppas att ni får en riktigt härlig helg, själv ska jag njuta av vårsolen och skaldjursfrossa!
Kram Linda