söndag 5 april 2009

Vänskap i bloggvärlden

Det här med bloggande är ett kul fenomen. Via internet kommer man i kontakt med både okända och kända människor. Man är inne och läser och följer andra människors liv samt delar med sig av sitt eget. En fin kompis som jag träffar på tok för sällan är A som har bloggen Engelska Villan. Att vi ses sällan beror ju främst på det geografiska avståndet men det känns som igår när vi satt i sandlådan i Bohuslän och kastade sand på varandra...
Hur som helst, vi har inte hörts av på ett tag men hon ringde mig i fredags. Det som känns både roligt och konstigt är att även om vi inte har ringt varandra på länge så har vi ändå koll på varandra via bloggarna. Jag vet vad som händer i hennes liv och hon har koll på mig. Bra eller tråkigt... inte vet jag... men det är ändå ett sätt att hålla kontakt utan att ringa.
En annan kompis som har bloggen Gossebarnet... berättade om att hon kommit i kontakt med en tjej via sin blogg och att de idag har kontakt även via mail. Härligt med nya bekantskaper!

4 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej vännen!
Jag känner som du! Och även om vi inte hörts på länge, känns det som igår på ett vis. För att vi har kännt varann så länge.
Jag vill JÄTTEGÄRNA ha enklare virkmönster NUUU!!! Kan du maila?? Eller hur funkar det?
Kram från din vän för alltid/A

Gårdsromantik sa...

Visst har man lärt känna så många spännande bloggare!

Kika gärna in till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud

Söta Prickar sa...

Håller helt med,det är så kul att hitta nya vänner via bloggvärlden!
tack för att lämnade kommentar hos mig,tycker nog som du att det är finast som det är...sen får man sätta färg med kuddar och sådant.
Kram från en bloggvän till :)

Martina sa...

Japp, och det är jag som är den tjejen :D Jag håller med dig. Jag tycker nya bekantskaper är roligt hur man än träffar dessa. I bloggen eller på jobbet.. är kemin den rätte och man kan dela tankar så är det värt att uppehålla kontakten. :)